54. mateřská škola Plzeň, Staniční 72, příspěvková organizace
Informace o mateřské škole:
Školní vzdělávací program : Sportujeme, cvičíme, rádi se vše učíme.
Profilace školy: sportovní zaměření, digitální gramotnost přiměřená věku dětí, kritické myšlení.
Kapacita školy: max. 208 míst v 8 třídách
Průměr dětí na třídu: 24 dětí / homogenní uspořádání
Nadstandardní aktivity:
Škola spolupracuje s SVČ Radovánek, nabízíme až 10 zájmových kroužků v odpoledních hodinách, od sportovních přes taneční a rukodělné. Dále celoroční bruslení v Třemošné pod vedením dětských profi trenérů, celoroční plavání ve slovanském bazénu.
Mateřská škola má zřízeno Školní poradenské pracoviště - Centrum podpory, které funguje konzultačním systémem pro rodiče i učitele. Pracují zde školní psycholožka, školní speciální pedagožka, školní logopedka, výchovná poradkyně. Souběžně škola provozuje on-line poradnu, kde na anonymní dotazy odpovídá daný odborník.
Vybavení školy: nadstandardní, v každé třídě moderní PC s připojením na wifi, chytrý telefon pro spojení s rodiči, multiboardy pro práci učitelek s dětmi i pro základy programování pro děti. V areálu školy je sportovní vybavení, pískoviště, altány a interaktivní chodníkové hry pro učení dětí.
Provozní doba : 6:30 - 17:30 hodin, provoz školy je 12 měsíců v roce, tedy celoroční.
Stravování: vaříme v moderní kuchyni v moderních spotřebičích, nevaříme na sporáku - využíváme variopánve Frima a konvektomaty, převážně v páře. Děti mají bohatý pitný režim a denně dostatek čerstvé zeleniny nebo ovoce.
Zápis do 54. mateřské školy, Staniční 72, se sportovním zaměřením - představujeme se.....
Naše mateřinka není obyčejná – je tu pro děti pěkných pár desítek let…. Není to ale žádná babička, jak by se mohlo zdát…V posledních letech dostala nový kabát, pod kabát i krásné šaty s novými botkami. Sedí v zeleném křesle krásné školní zahrady, propojené s lesoparkem Homolka. Před několika lety jí přibyli i kamarádi - dva nové pavilony se čtyřmi třídami. Každý den se těší na 208 malých obyvatelů - dobyvatelů, kteří rozsvěcují úsměvy na tváři všech lidí. A není divu, jsou to malí sportovci každým coulem. Vždyť i program, který pro ně paní učitelky připravily, se jmenuje „Sportujeme, cvičíme, rádi se vše učíme“. Získané dovednosti, jako je rychlost, hbitost, síla, odvaha a vytrvalost předvádějí v nejrůznějších sportovních soutěžích, které připomíná výstava získaných ocenění. Děti se toho ale naučí mnohem víc, a proto se na závěr každého roku sejdeme na Celoškolní akademii, abychom ukázali rodičům, babičkám, dědečkům, strýčkům i tetičkám, jací jsme skvělí předškoláčci. A také, abychom se rozloučili s těmi, kdo udělají v září velký krok do života – stanou se opravdovým školákem!
Jdeme s dobou, ctíme potřeby 21. století - jsme plně digitalizovaní. Využíváme intuitivní aplikace, které usnadňují komunikaci školy s rodiči, zjednodušují orientaci rodičů ve vzdělávání a výchově dětí v naší mateřské škole. Pro rodiče provozujeme přehledný "Rodičovský disk", obsahující přehled všeho, co se s dětmi učíme, a to zábavnými formami.
Máme se dobře, ale nezapomínáme ani na ty potřebné, kdo takové štěstí nemají. Každý rok sbíráme na podzim kaštany a žaludy zvířátkům v Arboretu Sofronka, bývá to vždy kolem 4,5 tuny. V zimě je zásobujeme nasušeným pečivem. I na jiné děti myslíme, když pro ně pořádáme sbírku oblečení, hraček a knížek. Pomáháme tak Dětskému centru v Plzni nebo Letnímu táboru Českého červeného kříže, kam jezdí kolem 130 dětí.
Máme se dobře, ale pomáháme…….
Co nabízíme?
Možnost zdarma využívat plně digitalizovanou komunikaci školky s rodiči prostřednictvím aplikace Naše MŠ, kterou mají rodiče dětí v mobilu. Na jeden klik tak můžete omlouvat děti z docházky, nahlížet do jídelníčku, kontrolovat třídní kalendář akcí, klást otázky třídním učitelkám, podívat se na čerstvé fotografie a videa z dění ve školce, dostávat okamžité důležité zprávy a také rychle kontaktovat učitelky i vedení mateřské školy v případě potřeby.
Možnost využívat uzavřenou třídní facebookovou skupinu pro vzájemné sdílení a rychlou komunikaci mezi učitelkami a ostatními rodiči .
- provozní dobu od 6.30 do 17.30 hodin, celoroční provoz 12 měsíců v roce
 - cca 62 volných míst pro školní rok 2025/2026 (řídí se podle doloženého počtu dětí s odkladem školní docházky)
 - provoz Školního poradenského pracoviště - Centra podpory (školní psycholog, školní logoped, školní speciální pedagog, výchovný poradce školy), pravidelné, odborné individuální konzultace pro rodiče k výchově, vzdělávání dětí
 - provoz on-line poradny (odpovědi specialistů na dotazy rodičů, týkající se výchovy a vzdělávání dětí)
 - speciální předškolní přípravu pro děti s odloženou školní docházkou - kompenzace deficitů, diagnostikovaných v PPP
 - mladý, dynamický, neopotřebovaný pedagogický kolektiv, i zkušení pedagogové
 - 60% vysokoškolsky vzdělaných pedagogických pracovníků
 - pravidelnou týdenní logopedickou péči školské logopedky
 - pravidelná práce tří logopedických asistentek s dětmi s vadami řeči a s dětmi s OMJ
 - denní péči speciálního pedagoga - etopedie, psychopedie
 - denní péče i možnost konzultací se dvěma pracovnicemi s vystudovanou psychologií v magisterském oboru
 - 2x ročně 14denní rehabilitační cvičení s perličkovými koupelemi v Dětské nemocnici Sv.Jiří
 - celoročně k výběru až 10 zájmových kroužků, provozovaných v odpoledních hodinách v naší mateřské škole, jen pro naše děti, Střediskem volného času Radovánek, Pallova ul.
 - celoroční plavání v bazénu na Slovanech pod vedením trenérek
 - celoroční bruslení v Třemošné pod vedením dětských profi trenérů
 - celoroční kurz tenisu ve spolupráci s tenisovou školou Rapid Plzeň
 - estetickou výchovu kvalitní úrovně (hudební výchova, výtvarná výchova, rukodělné činnosti), možnost účasti v pěveckém kroužku MŠ
 - výuku angličtiny pro pokročilé i pro začátečníky hravými formami
 - 8x ročně pořádání sportovních her pro děti
 - využívání velké tělocvičny Sokola Doubravka
 - několikrát za rok exkurze, výlety
 - zajímavě koncipované pobyty venku, převážně aerobního charakteru
 - denní využívání sportovního a workoutového vybavení školní zahrady
 - školní kuchyni s moderním zařízením pro zdravou výživu a s využitím moderních technologií se zachováním maximální nutriční hodnoty jídel
 - Sportohraní doubraveckých mateřinek, celoškolní Akademie pro děti, rodiče i veřejnost, Vítání školáčků s Harry Potterem a Brumbálem.
 
prezentaci 54.mateřské školy najdete na www.sportovnimsplzen.cz
Závěrem :
Mateřská škola vytváří podmínky pro každodenní pravidelné, soustavné a opakující se pohybové činnosti.
Zabezpečuje tak:
- získávání a zdokonalování pohybových dovedností nelokomočních, lokomočních a manipulačních
 - posilování tělesné – svalové a aerobní – i psychické zdatnosti
 - rozvoj pozitivních hodnot ve vztahu k pohybovým aktivitám a zdravému životnímu stylu
 - posílení samostatnosti, schopnosti rozhodovat se
 
Denní režim a program činností je stanoven tak, aby respektoval:
- individuální potřebu pohybu
 - individuální předpoklady a individuální úroveň v pohybových dovednostech i v úrovni zdatnosti
 - omezenou schopnost soustředit se a setrvávat ve statistických polohách
 - touhu po informacích, zkoušení a experimentování
 - umožňovat a provokovat oboustrannou komunikaci, diskusi a účast dětí při stanovování pravidel
 - schopnost samostatně přemýšlet a vyvozovat poznatky
 - podněcovat vytváření vztahů mezi dětmi při činnostech
 - ale vyžadovat přiměřenou odpovědnost dětí za své chování (při porušování pravidel)
 
Dítě bude mít každodenně k dispozici:
- prostor a pomůcky ke spontánním pohybovým činnostem
 - částečně i zcela řízené pohybové činnosti, které podněcují ke zvládání nových dovedností
 - pohybové dovednosti individuálně přiměřené, tedy různou úroveň úkolů a dovedností
 - pravidelné intenzivní aktivity pro zlepšování zdatnosti (řízené i spontánní)
 - přístupné informace o těle, pohybu a zdraví, propojené s praktickými činnostmi
 - pozitivní vztah dospělých k dětským pohybovým aktivitám
 - bezpečné prostředí
 - estetické prostředí
 - smysluplná pravidla
 - diskusi k tématům a pravidlům
 - dodržování pravidel
 - otázky, které ho povedou k poznání
 - různé možnosti řešení – výběr řešení a vlastní volbu i tvorbu
 - příležitost k experimentování
 - pozitivní přijetí a ocenění dětí
 - spolupráci a komunikaci s ostatními
 - otevřenost školy k rodičům a okolí.